Jak uzyskać odszkodowanie za zmarnowany urlop?

Sezon urlopowy w pełni, każdy z nas planuje wakacje. Wybieramy zazwyczaj kierunki egzotyczne, które pozwolą nam oderwać się od rzeczywistości. Bardzo często ciężko nam sprawdzić, czy warunki oferowane przez biuro podróży są w stu procentach zgodne z realnym obrazem miejsca noclegowego i jego otoczenia. Jak prawo chroni nas przez przykrymi sytuacjami? 

Rekompensata za nieudany urlop obejmuje dochodzenie odszkodowań o naprawienie szkody materialnej w związku z niskim standardem warunków bytowych, jak i o zadośćuczynienie należne za uszczerbek niemajątkowy, czyli krzywdę odnoszącą się do sfery psychicznej.

Nieudany wyjazd – powody reklamacji.

Możemy żądać rekompensaty, jeśli jakość noclegu, wyżywienia jest dużo niższa niż proponowana przez biuro podróży w chwili zawierania umowy, gdy np. hotel nie znajduje się tak blisko plaży, jak przedstawiono nam w prospekcie lub usytuowany jest w dużo większej odległości od najważniejszych miejsc do zwiedzania. W ocenie straty materialnej bardzo pomocna jest karta frankfurcka, która określa procentową bonifikatę za nierzetelność biura podróży.

Z kolei o zadośćuczynieniu mówimy, gdy poniesiemy szkodę w sferze niematerialnej, a nienależycie wykonana usługa jest przyczyną naszego zmarnowanego urlopu z powodu utraty przyjemności, spokoju czy szansy na aktywny wypoczynek.

Pomoc w dochodzeniu odszkodowań – Wałbrzych i okolice.

Zapewniany kompleksową pomoc w uzyskaniu odszkodowania i zadośćuczynienia za nieudane wakacje z winy organizatora wycieczki. Serdecznie zapraszamy na bezpłatne konsultacje!